Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna www.stgwrubikon.fora.pl
Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ABC turniejowicza Veto

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Nasze Gry - zagraj z nami!! / Veto w Szczecinie / Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 10:06, 18 Paź 2009    Temat postu: ABC turniejowicza Veto

Krótkie zasady co trzeba mieć i jak grać by nie wylecieć z turnieju lub w nim zagrać.

1 Przed turniejem

- Dokładnie przeczytaj zasady turnieju, jakie karty są zbanowane, jakie erraty obowiązują,

- Zapisz się na turniej wcześniej, na samym turnieju może zabraknać miejsc

- Dobrze sprawdź skład talii , czy masz min 60 kart, nie więcej niż trzy kopie danej karty (pamiętaj o kartach dzielonych), oraz czy nie masz kart zbanowanych w danym turnieju

- Zrób spis talii, spis musi być czytelny zawierać imię i nazwisko gracza, frakcję, karty wymienione rodzajami oraz ich ilość

- Przygotuj sobie kopię errat które będziesz stosował na swoich kartach, tak aby w czasie turnieju nie było niepotrzebnych konfliktów.

- Zabierz ze sobą długopis , kreski i znaczniki skarbu

2 W czasie turnieju

- nie spóźnij się, jeśli zaczną bez ciebie to raczej juz nie zagrasz

- dokładnie wysłuchaj tego co mówi sędzia/ organizator podczas turnieju

- czytelnie i dokładnie wypełniaj kartę turniejową

- jeśli chcesz wyjść poza teren turnieju upewnij sie u sędziego że masz na to czas

- graj sprawnie, czas rund na turnieju jest ograniczony, przedłuzanie gry jest oszustwem i może doprowadzić do dyskwalifikacji

- jeśli skończyłeś wczesniej nie przeszkadzaj innym

- nie jedz i nie pij tam gdzie inni grają

Tyle na początek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elRojo dnia Nie 10:11, 18 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 1:15, 02 Lis 2009    Temat postu:

Aktualne zasady turniejów Veto:

VETO! 2EDYCJA
ZASADY TURNIEJOWE

Organizatorzy turniejów
Turniej gry karcianej Veto! 2 Edycja może zorganizować wyłącznie Marszałek Veto! Ich lista znajduje się na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych] Turniej organizuje i prowadzi tylko jeden Marszałek, w szczególnie dużych turniejach można pozwolić na organizację i prowadzeniu dwóm Marszałkom.

Sponsorowanie turniejów
Kuźnia Gier sponsoruje wyłącznie turnieje o randze Mistrzostwa. W szczególnych sytuacjach może zdecydować o zasponsorowaniu turnieju o niższej randze.

Nagrody na turniejach
Organizujący turniej Marszałek może zarządzić wpisowe, które zostanie przeznaczone na zakup nagród na ten turniej. Marszałek może zakupić nagrody w sklepie internetowym Kuźni Gier po preferencyjnych cenach, może też dokonać zakupu w lokalnym sklepie.

Rodzaje turniejów

 Premierowy – turniej organizowany przez Marszałków w porozumieniu z Kuźnia Gier, tylko przy starcie edycji lub nowego dodatku. Liczony normalnie do Rankingu.

 Standard – turniej organizowany przez Marszałków. Liczony normalnie do Rankingu.

 Mistrzowski – turniej organizowany przez Kuźnie Gier lub Marszałka w porozumieniu z wydawcą. Status mistrzowskiego turnieju przyznaje Kuźnia Gier, kryterium jest liczba uczestników, (co najmniej 16) oraz Unikatowość turnieju – czyli odbywa się raz w roku kalendarzowym (np.: Mistrzostwa Polski 2009, Mistrzostwa Małopolski 2009 itd.) Liczony normalnie do Rankingu


Zasady prowadzenia turnieju
 Marszałek zgłasza turniej na minimum 7 dni przed jego planowaną datą na adres e-mail [link widoczny dla zalogowanych]. Zgłoszenie musi zawierać: dane marszałka, datę, miejsce i godzinę turnieju, informacje o wpisowym i nagrodach.

 Marszałek może być jednocześnie uczestnikiem turnieju.

 Każdy uczestnik musi posiadać własna talię do gry (chyba, że jest to turniej premierowy). Talia musi składać się z ustalonej zasadami gry liczby kart. Uczestnik powinien dostarczyć spis talii Marszałkowi przed turniejem. W czasie trwania turnieju nie wolno zmieniać składu talii. Marszałek może zdecydować, że rezygnuje ze zbierania spisów talii - jest to jego decyzja.

 Marszałek musi zapewnić uczestnikom:
- miejsce do grania
- znaczniki kresek i skarbu
- karty turniejowe (do zapisywania wyników)

 W czasie turnieju obowiązują zasady gry z instrukcji Veto! 2 Edycja wraz z ewentualnymi erratami. W spornych kwestiach dotyczących kart i zasad należy odwoływać się do oficjalnego FAQ zamieszczonego na forum gry Veto! Ostateczny głos w rozstrzygnięciu sporu należy do Marszałka.

 Od graczy oczekuje się, że będą zachowywać się w sposób dojrzały, przestrzegać zasad i nie omijać ich. Zalicza się do wyżej wymienionych również celowe opóźnianie gry i grę na czas, obraźliwe i nieodpowiednie zachowanie. Marszałek może usunąć gracza z turnieju za nie sportowe zachowanie.

 Turniej można przeprowadzić zasadą grupowo-pucharową lub zasadą szwajcarską (swiss)

Zasada grupowo-pucharowa
Marszałek dzieli uczestników na grupy (można zastosować losowanie lub rozstawienie)
Przy rozstawieniu należy kierować się zasadą, aby w jednej grupie w miarę możliwości nie powtarzały się frakcje.
W grupie toczy się pojedynki każdy z każdym. Pojedynek rozgrywany jest do 2 zwycięstw. Limit czasu na pojedynek to 60 minut. Zwycięstwo 2-0 daje 3 punkty, 2-1 dwa punkty, remis 1 punkt porażka 0 punktów. Należy również zapisywać zdobyte kreski (decydują przy równej liczbie punktów w grupie).
Po rozegraniu fazy grupowej zwycięzcy grup oraz Ci, którzy zajęli 2 miejsce przechodzą do fazy finałowej, pozostali do finału B.
Fazę finałowa i finał B rozgrywa się systemem pucharowym.
System ten sprawdza się w mniejszych turniejach do 16 osób.

Zasada Swiss
Marszałek ustala liczbę rund do rozegrania (zazwyczaj od 3 do 6). Liczba rund powinna być uzależniona od ilości uczestników. Czym jest ich więcej tym więcej rund.
W pierwszej rundzie Marszałek losowo dobiera pary grających.
W drugiej rundzie pary losujemy tak, aby zwycięzcy pierwszych pojedynków grali ze zwycięzcami, a pokonani z pokonanymi.
W trzeciej i kolejnych rundach o parach decyduje kolejność. Marszałek ustawia graczy według zdobytych w 2 pierwszych rundach punktów (przy równej liczbie decydują kreski). Następnie ustawia pary począwszy od 2 ostatnich osób aż do czołówki.
Pojedynki w rundach Swissa rozgrywane są do 2 zwycięstw. Limit czasu na pojedynek to 60 minut. Zwycięstwo 2-0 daje 3 punkty, 2-1 dwa punkty, remis 1 punkt porażka 0 punktów. Należy również zapisywać zdobyte kreski, gdyż przy równej liczbie punktów decydują o kolejności.
System ten sprawdza się w większych turniejach powyżej 12 osób.

 Jeśli jest nieparzysta ilość graczy w formacie Swiss Marszałek przydziela graczowi pauzującemu Victorię. Liczy się on jak wygrana. Gracz może mieć tylko jedną Victorię w turnieju. Za Victorię gracz otrzymuje 2 punkty, nie otrzymuje jednak kresek.

Punkty do rankingu dla graczy
 Turniej musi zostać poprowadzony przez Marszałka, aby był liczony do rankingu.
 W turnieju musi brać udział minimalnie 8 osób, aby był liczony do rankingu.
 Raport (kompletne wyniki) musi zostać dostarczony do Kuźni gier e-mailem lub tradycyjna pocztą, aby turniej był liczony do rankingu.
 W zależności od liczby uczestników przyznaje się następującą ilość punktów w rankingu:
- 1 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju +3
- 2 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju
- 3 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju -2
- 4 miejsce - liczba punktów = liczba uczestników turnieju -3
kolejne miejsca o jeden punkt mniej.

 W turniejach rangi mistrzowskiej organizator może zdecydować o zmianie punktacji lub przyznawaniu dodatkowych punktów do rankingu.

 Ranking jest prowadzony za dany rok kalendarzowy. Po zakończeniu roku rozpoczyna się naliczanie punktów do nowego rankingu. Zwycięzca rankingu w danym roku kalendarzowym otrzymuje tytuł Pierwsza Szabla Rzeczpospolitej, a także nagrodę rzeczową od Kuźni Gier.


„Czerwone złote” dla Marszałków
Za organizację i prowadzenie turniejów Marszałkowie otrzymują „Czerwone złote” – są to punkty, które Marszałek może wymienić na Jarmarku na nagrody i upominki dla siebie w zamian za zasługi, jakie złożył kolekcjonerskiej grze Veto!
Marszałek otrzymuje:
 1 Czerwony zloty za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju standardowego, w którym wzięło udział 8 do 12 graczy
 2 Czerwone złote za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju standardowego, w którym wzięło udział 13 i więcej graczy
 1 Czerwony zloty za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju premierowego
 3 Czerwone złote za zorganizowanie i poprowadzenie turnieju mistrzowskiego

Liczbę Czerwonych złotych Marszałek może w każdej chwili sprawdzić w rankingu marszałków na stronie Veto.
Na tej samej stronie znajduje się spis dostępnych nagród na Jarmarku wraz z ich kosztem w Czerwonych złotych.
Marszałek, który chce otrzymać nagrodę zamawia ją mailem. Koszt nagrody obniża posiadaną przez niego liczbę punktów.

Obowiązek Marszałka
Każdy z Marszałków ma obowiązek poprowadzić, co najmniej 1 turniej w ciągu 2 miesięcy Jeżeli tego nie uczyni traci status Marszałka, a także wszystkie posiadane niewykorzystane Czerwone złote.


Rekrutacja Marszałków
Każdy chętny może zostać Marszałkiem Veto! w tym celu proszę zgłosić swój akces mailem na adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Kandydat przejdzie test ze znajomości zasad gry, kart oraz zasad turniejowych. Pomyślne zdanie testu pozwoli mu zostać oficjalnym Marszałkiem Veto! 2 edycja.
Wydawca zastrzega, iż w przypadku zbyt dużej liczby Marszałków w jednym regionie może odmówić kandydatowi czasowo testu na Marszałka.

We wszystkich sytuacjach spornych dotyczących zasad turniejowych, punktacji, rankingu itp. głos decydujący należy do Kuźni Gier.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 17:51, 12 Lis 2009    Temat postu:

Pierwsze zmiany do rozgrywek turniejowych:

Punktacja
wygrana - 3 pkt
remis - 1 pkt
przegrana - 0 pkt

Gracze mogą dobrowolnie zdecydować się na remis.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Nasze Gry - zagraj z nami!! / Veto w Szczecinie / Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin