Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna www.stgwrubikon.fora.pl
Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Napoleon i inne historyczne systemy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Nasze Gry - zagraj z nami!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZKOCKI
Rubikon


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Kraków

PostWysłany: Śro 15:20, 06 Sty 2010    Temat postu:

Może małe starcie kawaleryjskie dałoby się zrobić w ramach KRI w styczniu? 2-3 godziny powinny być wystarczające na to by je skończyć.
Zainteresowani? Potrzebuje 2-4 graczy.
Jeżeli chodzi o mnie to dam radę po 18.01 (stąd daty 21.01 lub 28.01 wchodzą w rachubę).

pzdr,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naurlas
Geniusz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 17:56, 06 Sty 2010    Temat postu:

Ja chętnie bym zagrał cokolwiek co da się zmieścić naprawdę w 2-3h Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Śro 19:10, 06 Sty 2010    Temat postu:

w zasadzie czemu nie Wink z chęcią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKOCKI
Rubikon


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Kraków

PostWysłany: Pon 11:50, 18 Sty 2010    Temat postu:

Kiedy chcecie zagrać? 22 .01 czy 29.01?

pzdr,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Pon 13:43, 18 Sty 2010    Temat postu:

moim skromnym zdaniem 22 byłby dobrym terminem, gdyż 29 będę mieć problemy z przyjściem na KRI (takie tam pierdoły studniówkowe ;D)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naurlas
Geniusz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 19:44, 18 Sty 2010    Temat postu:

w jednym i drugim terminie mam egzaminy. Sorry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKOCKI
Rubikon


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Kraków

PostWysłany: Pią 21:21, 05 Mar 2010    Temat postu:

Cóż... po dzisiejszym spotkaniu udało mi się chyba zniechęcić kilka osób do Napoleona Smile. Po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że jeżeli będą jeszcze chętni to muszę zmienić metodykę nauki tego systemu (zakładając że ktoś jeszcze będzie zainteresowany). Spróbuje mianowicie rozdzielić elementy związany z aspektem historycznym od przepisów i osobno robić oba. Tak kiedyś jeden znajomy wprowadzał mnie i moich kolegów w te przepisy ucząc najpierw elementów dowodzenia a dopiero później przepisów, które są tylko mechaniką potrzebną do otrzymania jakiegoś rozwiązania. Liczę że będzie jakieś zainteresowanie Very Happy
pzdr,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naurlas
Geniusz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 11:44, 06 Mar 2010    Temat postu:

To może pomóc. Póki co zauważyłem że aby przyśpieszyć rozgrywkę to każdy powinien sam sobie liczyć. Wtedy mogłaby nawet stać się płynna w miarę. Np. ja bym widział małe starcie kawalerii ale ze znacznie przyśpieszonym przebiegiem.(np. bez połowienia strat). Bardzo też podoba mi się pomysł wprowadzenia większej historycznośći kosztem mechaniki. Przynajmniej dla nowych graczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 11:47, 06 Mar 2010    Temat postu:

Czy liczenia nie można przyspieszyć jakimś arkuszem kalkulacyjnym? Laptopik z boku i po kłopocie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naurlas
Geniusz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 11:48, 06 Mar 2010    Temat postu:

Ciężko - po prostu trzeba przejechać przez 15 pozycji sprawdzając które mają zastosowanie i podliczyć wynikające z nich modyfikatory. Czyli i tak trzeba było się naodchaczać. A liczenie jest w zakresie 20... Po prostu przez tą procedurę trzeba przejść 2-4 razy na jedną walkę co utrudnia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Sob 13:12, 06 Mar 2010    Temat postu:

faktem jest to. a Ty mnie Szkot nie zniechęciłeś... po prostu już mi się mózg zlasował (5 godzin liczenia miałem wcześniej i zatoki mnie bolały) to wiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SZKOCKI
Rubikon


Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 457
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/Kraków

PostWysłany: Sob 19:10, 06 Mar 2010    Temat postu:

elRojo napisał:
Czy liczenia nie można przyspieszyć jakimś arkuszem kalkulacyjnym? Laptopik z boku i po kłopocie?


Dokładnie to co napisał Bartek. Za każdym razem sprawdzasz listę czynników które mogą mieć wpływ na sytuację co i tak wymagałoby wklepania danych (próbowaliśmy i skrótówka z ręcznym zliczaniem jest ciągle najszybsza). Elementy które mogłyby przyspieszyć to znajomość przepisów przez graczy i prowadzeni przez nich zapisów. Sędzia też był trochę zmielony i przeprowadzanie każdego testu też go trochę osłabiło Very Happy. Przyznaję się ze powinienem sobie pewne rzeczy przygotować (np. tabelkę na straty skoro już przejąłem kontrolę nad takowymi - zajmowało mi trochę czasu szukanie gdzie zapisałem straty z poprzedniej tury - mea culpa). Natomiast u nas czynnikiem który staramy się w pierwszej kolejności skrócić to czas na wypisywanie rozkazów. To jednak wymaga pogrania tak by gracze wyrobili sobie gotowce (ale na to jeszcze za wcześnie). Osobiście widzę dwie rzeczy na które muszę zwrócić uwagę.

1. zrobić kilka podobnych lub jeszcze mniejszych starć (maksymalnie 3 oddziały; tutaj było możliwe podzielenie nawet 6 oddziałów) ale tak by gracze sami przeprowadzali testy - po kilku rozliczeniach. Obeznanie się z tabelkami jest pierwszym krokiem do wyczucia jakie czynniki odgrywają rolę w przepisach.

2. oddzielić mechanikę przepisów i przygotować graczy pod myślenia w epoce napoleońskiej - co pomaga bardzo w zrozumieniu zasad manewrowania i rozkazów jakie rozkazy należy wydawać (zarówno na czas gry jak i na czas ruchu).

Generalnie nie poszło wam źle. Tutaj trzeba się oduczyć kilku nawyków z innych systemów jak również wyprostować sobie obraz wojny/walki jak on rzeczywiście wyglądał. Przykładowo w większości systemów zdejmuje się zwykle garściami figury od strat. gdyby tak było w rzeczywistości to bitwy byłyby tak krwawe że nie byłby czym walczyć. W epoce napoleońskiej średnia strat po bitwie wahała się na poziomie 10-15% (zabici ranni i zaginieni). Tutaj straty po tych kilku starciach to 1 figura na 20 po stronie Francuzów i 3 na 24 po stronie Anglików (ci ostatni rozproszeni zostali w sumie odrzuceni). Dziwiły was też niskie straty - otóż wszelkie analizy pokazywały że największe straty zadawano gdy jedna strona uległa załamaniu i szła w rozsypkę i łatwo było prać uciekających po karkach (tyle o honorowym walce). Mam wrażenie że pokutuje tu bardzo "fanatasy" opis starć - rozpędzeni kawalerzyści zderzający się z wrogiem (jak szarża Rohanu pod Minas Tirith). Otóż takie rzeczy nigdy nie miały miejsca (chodzi mi oczywiście o sposób wykonania szarży a nie wydarzenia w LOTRze Very Happy ). Konia nie da się zmusić do tego by wjechał na przeszkodę i staranował ją (w przypadku leżącego piechura to może co najwyżej oczekiwać że go przeskoczy; co więcej konie nie za bardzo chętnie chcą tratować leżących stąd większość nadepnięć jest przypadkowa w tłoku i szale bitewnym). Wiele w tym było "psychologii" i prób przestraszenia drugiej strony. Jak się nie dało przestraszyć to już brali się do szabli ale to zwykle trwało do momentu aż któraś strona się zmęczyła i puszczały je nerwy lub pojawił się czynnik dodatkowy (szarża z flanki przez dodatkowy pododdział, interwencja drugiego rzutu). Trup przy tym też nie padał zbyt gęsto jakby mogło się wydawać większość była mocno poobijana lub ranna a na pewno zmęczona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Naurlas
Geniusz


Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 905
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:54, 08 Mar 2010    Temat postu:

Fakt jest jeden. I to ważny.
Polacy wygrali : >
I to zarazem pierwsze zwycięstwo Francuzów w naszych potyczkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 10:22, 09 Mar 2010    Temat postu:

Szkocki - bardzo dobrze że poruszyłeś temat szarży kawalerii i jak to realnie było Smile W filmach Petera J. bardzo mnie aspekty militarne zawiodły. Ale to temat na inną dyskusję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothomog
Sympatyk


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:46, 09 Mar 2010    Temat postu:

Ja bym chętnie się pisał na starcia z epoki napoleońskiej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Nasze Gry - zagraj z nami!! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin