Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna www.stgwrubikon.fora.pl
Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich Rubikon
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak bym zmienił Warhammera
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Porady i Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ragnar
Biegły


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 12:13, 10 Lut 2009    Temat postu:

moje propozycje to:
Broń o zasięgu 40" ustalić jako "specjalną" dla jednej armii - np krasnoludów albo
zwiększyć jej koszt o tyle, żeby jej strata wpłynęła na sytuację na polu bitwy. Wprowadza to pewne ryzyko - jeżeli wyjdą rzuty to można niezłe namieszać wrogowi... gorzej jak nie wyjdą i wróg zbliży się do takiego oddziału - a można było za to kupić sobie kawalerzystów...
Jak widać sposób się znajdzie
PS. Czy to jakaś klątwa czy co, że warhamer wywołuje takie dyskusje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lindal
Sympatyk


Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:45, 10 Lut 2009    Temat postu:

Wiesz jest dużo parametrów, które wpływają na użyteczność jednostki. Trzeba wiele balansować żeby móc wszystko połączyć i stworzyć interesującą jednostkę. Największy zasięg jednostki strzeleckiej [nie maszyny] to 36'' ale modele są drogie. Ludzie i tak je biorą bo armia na to pozwala jednak w innych armiach były by zbyt mocne lub nieużyteczne.

Dyskusja jak dyskusja, byle by była ciekawa Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lindal dnia Wto 12:46, 10 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Wto 16:26, 10 Lut 2009    Temat postu:

Zgodzę się z Grzesiem, wrzucenie jakiegokolwiek "ficzera" do armii już istniejącej spowoduje dość duży "dysbalans" w systemie... aby zrobić coś takiego jak ty mówisz, trzeba byłoby rozłożyć Młotka na czynniki pierwsze i zbudować niemalże od fundamentów... aaa i żyby nie było że ja tylko krytykuję.... dobrym pomysłem są formacje inne niż "klocek" i "linia" (i ew. brak formacji u niektórych jednostek ^^)... dało by to dodatkową furtkę taktyczną dla niektórych armii... ale nowe "super" bronie mijają się z celem... zresztą jak sobie widzisz krasnego w kolczudze i z meltgunem w łapach?? ja niezbyt ^^'

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ragnar
Biegły


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 19:41, 10 Lut 2009    Temat postu:

Można by taką broń wrzucić do jakiejś nowej armii (jak wieść niesie ma się pojawić Kislev), wtedy nie było by problemu z "balansem". Jednak zgadzam się z Zawiszą że dodanie paru nowych formacji (np. klina) na pewno urozmaiciło by rozgrywkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Wto 20:18, 10 Lut 2009    Temat postu:

i znowu się nie zgodzę... "super" bronie już są w warhamerze pod postacią rare (np. Helena czy bolce)i to są owe wypaśne cuda techniki/magii... i nie ma co wydziwiać, bo pod tym jednym względem młotek jako tako jest ok. ponadto Kislev (jeśli twoje informacje są prawdziwe) jeśli wyjdzie to na pewno nie dostanie jakichś dział samobieżnych czy innych ustrojstw... bo najbardziej zaawansowanymi rasami jest imperium (wspomniane we wcześniejszej dyskusji), krasne (w tym chaosowe krasne) i jakby nie patrzeć Skaveni... a nie można przecież robić czegoś wbrew otoczce fabularnej (przynajmniej oficjalnie)... dlatego nadal do tych wynalazków z twojej strony mówię "thanks, but no, thanks" ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lindal
Sympatyk


Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:50, 10 Lut 2009    Temat postu:

Armia Kislevu już istnieje i to ładnych parę lat.
Jest bardziej fanowa niż grywalna ale jednostki Kislevu występują jako Najemnicy w innych armiach.

Formację klinu miała stara bretka która teraz ma formacje lancy [były problemy z rozliczaniem walki itd]. Skirmish jest luźną formacją o taktycznym znaczeniu. Nie jest jeszcze tak źle z tym battlem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:52, 10 Lut 2009    Temat postu:

Zawisza jak pewnie zauważyłeś tytuł tematu brzmi: "jak bym zmienił Warhammera" a nie "czy bym zmienił Warhammera" więc jeśli uważasz że w Warhammerze nic nie trzeba zmieniać to ten temat nie jest dla Ciebie.

Ja podałem konkrety zmian i wcale nie wymagają one wymiany systemu. Oraz nie są to jakieś straszne przepakowane bronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Śro 0:04, 11 Lut 2009    Temat postu:

tam gdzie są rewolucjoniści są też konserwatyści ^^' zresztą napisałem że formacje nie są głupim pomysłem.. niestety nie mogę podeprzeć się jakimiś przykładami, bo mój staż w młotku jest co najmniej mały (5-6 walk) i (jeszcze) nie widzę wad i zalet tegoże systemu... no, możę poza przekostkowaniem, ale z bitewnych to tylko szachy są pozbawione tego problemu Sad postaram się wkrótce dać jakąś argumentację, do... eee... mej wypowiedzi ^^'

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zawisza
Geniusz


Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Szafy

PostWysłany: Śro 23:11, 11 Lut 2009    Temat postu:

naszło mnie aby przemyśleć Młotka... i o to co żem wymyślił.

"złamać szyk" - tylko piechota. Oddział, który przyjmie szarżę, może zdać ld aby okrążyć oddział szarżujący. efekt działa tylko jeśłi szarża zdjęła mniej niż jedną ramkę. dzięki temu piechota trzymająca pozycję atakuje ze wszystkich stron, lecz nie dostaje bonusów za liczebność czy ramki. ponadto żołnierze wzięci "w klesze" wykonują panic test, jeśli nie zdarzą są automatycznie rozbici (nie wiem czy to czasem nie jest zbyt mocne). jeśli klocek broniący musi w jakikolwiek sposób zrobić panic lub test, robi go na +1 lecz niezdanie automatycznie rozbija ten oddział

"pozorowana szarża" - tylko fast konnica. oddział szarżujący po deklaracji szarż i po ew. ucieczkach wroga może powiedzieć że szarżę pozorował. zatrzymuje się wtedy na 2" ruchu i wykonuje ld test. jeśli się powiedzie, konnica się opanowala, jeśli nie, oddział jedzie dalej, na normalny "zasięg" spalonej szarży


"warta" - tylko jednostki strzeleckie wyłączając kawalerię i machiny. oddział, który w poprzedniej turze nie ruszał się i nie strzelał, może ostrzelać oddział który wejdzie w zasięg ich strzału (nawet w turze przeciwnika). bez względu na modyfikatory trafiają oni na 6+. po wykonaniu "warty" oddział ma -1 do trafienia w przeciwnika przez jedną turę (trafienie nie może wejść powyżej 6+)


to tyle jak na razie... nie mam pojęcia czy dobrze myślę, konstuująć te zasady, także proszę o naprostowanie ^^'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mjr
Uczeń


Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:44, 16 Lut 2009    Temat postu:

jest strasznie dużo fajnych systemów które zawierają zasady przez was już opisane lub podobnych. np. WAB albo warmaster i wiele innych ja czekam tylko na zakończenie prac nad Ogniem i Mieczem tam to dopiero się wyżyje, zwłaszcza na przeciwnikach nieznających naszej historii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ragnar
Biegły


Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 18:42, 16 Lut 2009    Temat postu:

Moje pomysły to:
Formacja klina (tylko na piechotę - czyli np. dwa trafienia w pierwszy szereg. Weszły - cztery w następny. Weszły - osiem w następny itd. Jeżeli któryś z ataków nie wejdzie - koniec
Straceńczy atak - jeżeli odział zda liderkę wykonuje straceńczy atak. Dostają premię do ataków i walki wręcz, zdają wszystkie testy liderki... ale kiedy przyjdzie kolej na atak przeciwnika NIE MAJĄ żadnej ochrony. Pancerza, a nawet wytrzymałości. Po prostu wszystkie trafienia które weszły ściągają ich automatycznie.
Utrzymać się! - oddział skupia się na obronie przed nacierającym wrogiem. Dostaje premię do walki wręcz, wytrzymałości i ochrony pancerza, ale nie wykonuje ataku w tej turze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elRojo
Administrator


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 3634
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 23:11, 25 Lut 2009    Temat postu:

Reasumując:
- proponuje poeksperymentować i zagrać w moda Warhammer elRojo mod 1.0
kto chętny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.stgwrubikon.fora.pl Strona Główna -> Porady i Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin